“We maken een whitepaper, zetten het online en dan stromen de leads binnen.” Dat kan, maar met die leads in handen heb je zeker nog geen deals afgesloten. Hoe beter je whitepaper, hoe makkelijker het wordt om die deals uiteindelijk te sluiten, is onze ervaring in de b2b-wereld. Sterker nog, met een slecht whitepaper begin je helemaal niets met je gegenereerde leads.
Een whitepaper kan zeer zeker een krachtig b2b-marketingmiddel zijn, mits het goed is opgebouwd en je de lezer, de klant, ook écht verder helpt.
Hoe maak je een succesvolle whitepaper?
Een whitepaper is een diepgaand kennisdocument; met een goed whitepaper toon je aan dat jouw bedrijf de juiste kennis en expertise in huis heeft om het probleem of een beslissingsvraagstuk van de klant op te lossen. Dat is dé basis om potentiële klanten te overtuigen dat jij inderdaad de juiste partner bent. Maar een whitepaper is nog meer. Wanneer is het effectief? En wat is een whitepaper vooral niet? Welke elementen zitten er allemaal in? Wat is het doel? Voor meer inspiratie lees ook: Heb jij het lef om een goede whitepaper te maken?
Download gratis onderstaand document met alle ins en out over het maken van een goede whitepaper, inclusief de concrete opbouw van een whitepaper en wat duidelijke voorbeelden.
Lees ook: Heb jij het lef om een goede whitepaper te maken?
Fotocredits: Red Arrows 6 by Robert Scott
Marjan Lijftogt
Latest posts by Marjan Lijftogt (see all)
- Content marketing: content mist vaak laatste stap - 12 mei 2018
- 13 simpele tips om één artikel tig keer te verspreiden - 11 februari 2018
- Content marketing: waar schrijf ik over? - 9 februari 2018