Checklist: zo maak je een effectieve whitepaper

Checklist: zo maak je een effectieve whitepaper

Whitepapers: een b2b-marketingmiddel bij uitstek

“We maken een whitepaper, zetten het online en dan stromen de leads binnen.” Dat kan, maar met die leads in handen heb je zeker nog geen deals afgesloten. Hoe beter je whitepaper, hoe makkelijker het wordt om die deals uiteindelijk te sluiten, is onze ervaring in de b2b-wereld. Sterker nog, met een slecht whitepaper begin je helemaal niets met je gegenereerde leads.
Een whitepaper kan zeer zeker een krachtig b2b-marketingmiddel zijn, mits het goed is opgebouwd en je de lezer, de klant, ook écht verder helpt.

Hoe maak je een succesvolle whitepaper? 

Een whitepaper is een diepgaand kennisdocument; met een goed whitepaper toon je aan dat jouw bedrijf de juiste kennis en expertise in huis heeft om het probleem of een beslissingsvraagstuk van de klant op te lossen. Dat is dé basis om potentiële klanten te overtuigen dat jij inderdaad de juiste partner bent. Maar een whitepaper is nog meer. Wanneer is het effectief? En wat is een whitepaper vooral niet? Welke elementen zitten er allemaal in? Wat is het doel? Voor meer inspiratie lees ook: Heb jij het lef om een goede whitepaper te maken?

Download gratis onderstaand document met alle ins en out over het maken van een goede whitepaper, inclusief de concrete opbouw van een whitepaper en wat duidelijke voorbeelden.

Download de checklist

Een goede whitepaper maken is best lastig. Daarom hebben we een handige checklist ontwikkeld. Of je de whitepaper nu zelf maakt of je het uitbesteedt, met deze checklist erbij maak je altijd een whitepaper die je (potentiële) klant écht verder helpt.

 

Lees ook: Heb jij het lef om een goede whitepaper te maken?

Fotocredits: Red Arrows 6 by Robert Scott

 

 

 

Marjan Lijftogt

Marjan Lijftogt

Content marketing coördinator at Vakmedianet
Als coördinator participeer ik, met sales en marketing, in content marketing-projecten voor onze B2B-merken. Hoe zetten we het ideale content marketing plan op voor deze klant? Welke content zetten we in? Wat is een goede whitepaper? Moeten we een special newsletter maken en wat moet erin? Ik streef ernaar om op deze blog vooral praktische artikelen te plaatsen: hoe komen we tot goede content?
Marjan Lijftogt
Written By

Marjan Lijftogt

Leave a Reply

×