Onmisbaar in jouw content: inhakers. Met inhaakkalender 2020

Onmisbaar in jouw content: inhakers. Met inhaakkalender 2020

Bedrijven als bol.com en Heineken hebben het tot een kunst verheven: inhakers. Met een slimme inhaakkalender speel ook jij in op het moment.

De meest succesvolle inhakers líjken een spontane ingeving, maar zijn in de meeste gevallen goed doordacht. Inspelen op de actualiteit is een kunst, maar het aangrijpen van vooraf bekende situaties vergt wellicht zelfs nog meer creativiteit. Een goede voorbereiding is het halve werk.

Actuele inhaker van bol.com

Actuele inhaker van Heineken

 

 

 

 

 

Een paar tips:

  • Gebruik alleen momenten/situaties waarbij de link naar jouw product of dienst makkelijk te leggen én te begrijpen is. Je bent immers op zoek naar een glimlach bij jouw publiek, geen vraag boven het hoofd
  • Voer de merkidentiteit herkenbaar door in de uiting (huisstijl, tone of voice). Idealiter zou het onnodig moeten zijn merknaam of logo te tonen om herkend te worden
  • Gebruik inhakers als onderdeel van de totale communicatiemix: een goede inhaker kan zorgen voor meer naamsbekendheid en positieve associatie, maar voor diepere lading van een merk zal meer nodig zijn
  • Wees origineel: ‘Die ken ik al’ wil je natuurlijk voorkomen. Kijk in de uiting niet alleen naar de boodschap, maar ook de vorm. Wissel bijvoorbeeld afbeeldingen af met gifjes, video, hypes, etc.
  • Laat drie collega’s de inhaker zien en bekijk hun reacties. Is hij echt geslaagd?


Inhaakkalender 2020

Wij helpen je graag jouw contentkalender te vullen en hebben meer dan 250 bekende én minder bekende dagen, momenten en evenementen op een rij gezet. Een overzichtelijke agenda vol kansen om jezelf op de kaart te zetten bij jouw doelgroep.

Tot slot enkele mooie voorbeelden van inhakers die (ver) van tevoren te creëren zijn.

               

Daniëlle Bossers

Projectmanager Marketing at Vakmedianet
Daniëlle bevindt zich als Projectmanager Marketing bij Vakmedianet recht in het hart van de driehoek tussen sales, redactie en marketing. Met haar brede marketingervaring houdt zij zich bezig met interne marketingprocessen. Daarnaast vindt zij het begeleiden van klanten bij hun contentmarketing campagnes te leuk om los te laten en denkt zij hierin graag met je mee.
Daniëlle Bossers

Latest posts by Daniëlle Bossers (see all)

Written By

Daniëlle Bossers

Leave a Reply

×