Praktijkcase: Hoe Visma Resultaat Boekt Met Content Marketing

Praktijkcase: Hoe Visma Resultaat Boekt Met Content Marketing

En 40% meer marketing qualified leads genereert

Hoe bereik je de doelgroep, de HR-professional in het veranderende medialandschap? Het is een vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Het antwoord vond hij in b2b content marketing, online en in nauwe samenwerking met uitgever Vakmedianet. “Ik maak gebruik van hun community, dat maakt het sterk.”

HR-doelgroep lastig te bereiken

Van Loenen heeft ervaren dat het steeds lastiger is om de (HRM-)doelgroep te bereiken nu internet in toenemende mate een informatiebron is bij het nemen van aankoopbeslissingen. “Ook in de business- to-businessmarkt, ook in de wereld van eHRM- en salarissoftware”, legt hij uit in de praktijkcase. “Want waar, wanneer en hoe confronteer je hem met je boodschap zodat die overgaat tot het doen van een investering?”
Visma Software doet zelf al heel veel op het terrein van content marketing: via blogs en sociale media deelt het bedrijf zijn visie en kennis, maar ook in belangrijke mate via toonaangevende HR-community’s, zoals PW De Gids en Over eHRM. “We moeten zitten waar onze doelgroep zit.”

Content marketing is speerpunt

Content marketing is het speerpunt in de marktbewerking van Visma. “Het gaat om op maat geschreven, relevante boodschappen, waarmee wij ons als kennispartner positioneren. Samen met Vakmedianet maken wij professionele content, die in de vorm van whitepapers wordt gedeeld met de community. Dat maakt het sterk en zorgt voor brand awareness en engagement, twee belangrijke marketingdoelstellingen van Visma.”
In het premiumleadprogramma worden whitepapers van Visma Software via triggermails onder de aandacht gebracht van een heel specifieke doelgroep binnen de online community, op basis van zowel online leesgedrag als het lezersprofiel. De whitepapers worden geproduceerd door journalisten of contentmarketeers die zeer goed zijn ingevoerd in de doelgroep.

Quote Rob van Loenen: Content Marketing Geen Campagne, Maar Proces

Lees alles in de uitgebreide praktijkcase (download)

Wil je het volledige verhaal van Rob lezen, inclusief meer details over zijn succesvolle content marketing programma en waarom hij het geen campagne noemt maar een proces? Download dan onderstaand de uitgebreide praktijkcase in PDF formaat.

Heb je specifieke vragen aan Rob of aan ons over deze praktijkcase? Reageer dan op dit artikel of neem rechtstreeks contact met ons op (uitgebreide contactgegevens in de PDF).

Download de volledige praktijkcase

Wil je het volledige verhaal van Rob van Loenen lezen en er achter komen hoe hij 40% meer marketing qualified leads genereerde door middel van content marketing? Download dan nu de volledige praktijkcase in PDF formaat.

Annet van den Berg

Annet van den Berg

hoofd productie & inkoop at Vakmedianet
Annet van den Berg is werkzaam bij Vakmedianet als hoofd productie & inkoop. Voorheen was zij nauw betrokken bij de coördinatie en uitvoering van leadgencampagnes. Haar weblogs zijn een combi van feiten en fictie. Meen je jezelf te herkennen? Dan berust dit op toeval.
Annet van den Berg

Latest posts by Annet van den Berg (see all)

Written By

Annet van den Berg

Leave a Reply

×