“Wees niet bang om te beginnen, doe het gewoon!”

“Wees niet bang om te beginnen, doe het gewoon!”

Rogier Terhalle & Peter Broekhof van Food Connect over de integratie van sales en marketing

Rogier Terhalle en Peter Broekhof hebben de marketing en sales afdelingen van Food Connect samen laten vloeien tot één commerciële organisatie. Een lucratieve stap want het bedrijf kreeg landelijke bekendheid en werd een belangrijke speler op de markt van maaltijden en boodschappen voor particulieren aan huis, maar ook voor kleinschalige woonvormen en bedrijven. Hoog tijd voor Food Connect om hun marketingstrategie uit te breiden.

Online én offline

Bij Food Connect wordt er voor je gekookt, stel je zelf maaltijden samen en die worden thuis of op locatie bezorgd. Je kunt dit via de website of telefonisch regelen. “Die combinatie van online en offline contact met onze doelgroep vinden wij erg belangrijk”, vertelt Broekhof. “Onze jongere klanten zijn meer digitaal georiënteerd, terwijl ouderen (bijna) niet online aanwezig zijn. Daarom geven we naast de inzet van onze website en social media kanalen ook vier keer per jaar een krant uit, met onder meer reportages bij klanten en informatie over onze nieuwe gerechten, die bij al onze klanten boven de 25 jaar op de deurmat valt.”

Nieuwe contentmarketingstrategie

Het samenvoegen van de marketing- en salesafdeling was succesvol. Broekhof: “We halen meer gekwalificeerde leads binnen, rijden minder kilometers en hebben minder mensen nodig, maar blijven wél goed werk leveren.” Terhalle: “Bij Food Connect zijn we deze zomer met een nieuwe contentmarketingstrategie begonnen. We gebruiken al langer Facebook en Twitter, maar we hebben nu ook het plan om – in samenwerking met het platform Gastvrije Zorgwhitepapers en praktijkverhalen te delen. Op deze manier laten we onze doelgroepen zien wat we allemaal doen. We zien wel waar het schip strandt. Wij denken dat je niet bang moet zijn om ergens mee te beginnen, maar het gewoon moet doen!”

Ontmoet Rogier en Peter op 22 september

Rogier en Peter geven tijdens het B2B Marketing Event op 22 september een inspirerende sessie over de integratie van marketing en sales.

Broekhof: “Tijdens onze presentatie vertellen we over het samenvoegen van de marketing- en salesafdeling van Food Connect. Hoe we daardoor meer gekwalificeerde leads binnenhalen, minder kilometers rijden en minder mensen nodig hebben, maar wél goed werk blijven leveren.”

Wil je meer informatie over het event of wil je erbij zijn? Kijk dan op de website.

Meld je aan voor de Update

Vaker van dit soort blogs lezen? Meld je dan aan voor de B2B Content Marketing Update: elke twee weken frisse, praktische inzichten over B2B Content Marketing. Ons doel: meer leads, meer omzet voor jou!

Pieter van Diggele

Content Marketing Director at Vakmedianet
Pieter is Content Marketing Director bij b2b uitgeverij Vakmedianet. Hij heeft een passie voor innovatieve marketing- en contentstrategieën en een sterke overtuiging dat het écht helpen van professionals en het behalen van commerciële doelstellingen elkaar niet bijten, maar juist hand in hand gaan. Als blogger op de B2B Content Marketing Blog wil hij b2b marketeers die deze overtuiging delen, helpen om die om te zetten een content marketing strategie waar iedereen van profiteert.
Written By

Pieter van Diggele

Leave a Reply

×